T’interessa

Facebooktwitterlinkedin

Siltom Institute adapta al seu àmbit formatiu la solidaritat entorn la pandèmia

15-04-2020
La pandèmia del COVID-19 ha despertat en moltes persones la necessitat de buscar formes de poder aportar valor a la societat i ajudar als altres. A Siltom Institute van sentir aquesta crida solidària, i van començar a pensar de seguida com podien ser útils dins de les seves possibilitats.
L’empresa es una innovadora start-up que ha creat una metodologia formativa pròpia que fusiona la gamificació i les 10 tècniques d’aprenentatge més eficients identificades per la neurociència. Contracten freqüentment els seus serveis múltiples laboratoris farmacèutics per assegurar-se de que els seus delegats comercials tenen sòlids coneixements sobre seus medicaments, productes cosmètics o complements nutricionals i entorn les patologies en les que estan indicats.

La metodologia de Siltom es basa en 5 pilars per consolidar els coneixements a la memòria, que són motivar, pensar, practicar, repassar i relacionar. Cada sessió de joc està limitada a uns 10 minuts (microlearning), i un algoritme adaptatiu personalitza a cada usuari repeticions espaiades en el temps de les preguntes que més li costen, fins que es donen per sabudes, assolint un % d’encerts superior al 95% al final del joc, que no s’oblidarà amb el pas del temps.

1º acció solidària: formació sanitària per evitar propagar la pandèmia

Quan el 13 de març Espanya va declarar l’estat d’alarma, Siltom va rebre una llau de peticions dels seus clients per posar en marxa projectes de capacitació dels equips comercials, esdevenint un gran repte poder-los donar servei simultani a tots ells per començar els projectes el dilluns següent. Diversos laboratoris farmacèutics van considerar que el confinament a casa esdevenia una oportunitat per motivar els seus delegats amb una formació en el format del joc mòbil TrainApp desenvolupat per Siltom, que els preparava millor per a quan recuperéssin a la plena activitat.

Siltom va voler aportar un valor extra en aquests “projectes de confinament”, i durant aquell cap de setmana va crear continguts sobre la conscienciació i prevenció de la propagació del COVID-19, que va oferir incorporar sense cap cost addicional a les formacions de producte/indicació, i van ser molt ben rebuts.

En analitzar les respostes dels diferents laboratoris, quatre conceptes van coincidir en resultar especialment difícils als delegats amb menys del 25% d’encertants, fent baixar la mitja d’encerts d’aquest mòdul al 55% del total:

• Que el contacte amb usuaris assimptomàtics també pot transmetre la malaltia.
• Distingir entre els conceptes SARS-Coronavirus-2 (el virus) i COVID-19 (la malaltia que causa).
• El perfil de les persones amb més risc de símptomes greus si patissin la COVID-19.
• L’alt volum de pacients que podrien requerir ingrés a UCI si es contagiés el 70% de la població.

2º acció solidària: amb el sector de la restauració i la hostaleria

Siltom tenia planificat entrar amb força al sector de la restauració durant l’any 2020, aportant la transformació digital de la formació efectiva en servei i atenció al client. L’equip va considerar que la seva gamificació neurodidàctica era òptima per l’entrenament i capacitació professional dels cambrers, un perfil professional amb molta rotació i pocs anys d’experiència acumulada de mitja, però amb molt impacte en les ressenyes on-line i en les ventes dels restaurants. A finals de 2019 es van fer proves pilot exitoses tant en participació com en motivació dels equips de sala, i els continguts formatius elaborats per Siltom es van donar per validats.

L’hostaleria ha hagut de tancar les portes dels restaurants des de l’inici de l’estat d’alarma, i seran dels últims locals en reobrir-se al públic. A aquest factor es suma la caiguda del turisme i la por d’alguns clients a que no es prenguin les degudes precaucions per evitar contagis al manipular els seus aliments. L’equip de Siltom ha considerat per tant que no és l’any de fer negoci en aquest sector, però que en canvi mantenen la voluntat d’aportar-los valor amb col·laboracions altruistes i solidàries.

Siltom ha ofert a múltiples cadenes de restauració la consultoria gratuïta d’adaptació personalitzada dels seus procediments interns al format de Trainapp, un servei per el que habitualment facturen entre 1.750 y 3.400 €, així com la llicència d’us gratuïta per tants cambrers com vulguin formar durant duran l’any 2020. Diversos grups de restauració s’han interessat per aquesta proposta de valor, i alguns com el Grupo Moga amb 14 locals a Valladolid i Menorca, ja ho estan deixant tot preparat per endegar les formacions tant aviat com els permetin reobrir els restaurants.

En declaracions de Maribel Bainad, directora de producte de Siltom Institute “Els cambrers ho estan passant malament per l’afectació dels ERTEs i acomiadaments, i els podem ajudar a recuperar la seva motivació imprescindible en el tracte amb el públic. Està comprovat que els professionals de sala ben formats gaudeixen més de la seva feina, incrementen la seva capacitat d’ingressos en propines, tenen més oportunitats de promocions i es senten més segur en el seu lloc de treball. És per això que volem donar-los suport facilitant-los un aprenentatge efectiu del que valoren més d’ells els clients, com ensenyar-los a donar un servei atent, agradable i molt professional, dominar la seva carta, i organitzant-se amb agilitat per servir amb rapidesa.”

Ara, enlloc com a casa.

Noticies relacionades

XDESC: CURS D’INSTAGRAM PEL TEU NEGOCI
XDESC sessió en línea dimarts 16 de Juny: Augmenta els teus clients amb Google Ads
Coneixes els diferents serveis per a empreses que hem posat en marxa per afrontar la situació actual i de postconfinament?
XDESC sessió en línea dimarts 2 de Juny: 10 tips de copywriting per escriure persuasivament (també en temps de pandèmia)